Uitslag landelijke verkiezingen 2023

De uitslag van de verkiezingen zijn voor onze fractie verassend. Veel mensen hebben gekozen voor een "gematigde" Wilders. De VVD heeft 10 zetels verloren, maar nog steeds zijn wij een van de 4 grote partijen in Nederland. We zijn benieuwd hoe de coalitieonderhandelingen gaan eindigen. Het moet anders! Met nieuwe energie en een herkenbare (liberale) koers.

Als VVD Zevenaar staan wij voor een liberaal Zevenaar, wat inhoud dat iedereen de kans moet krijgen dat te bereiken wat binnen zijn mogelijkheden ligt. Waar iedereen vrij en veilig kan wonen. Vrijheid betekend ook dat je het besef moet te hebben van je eigen verantwoordelijkheid. Wat inhoud dat jezelf verantwoordelijk bent voor hoe je je gedraagt. Dat je ook de verantwoordelijkheid neemt om andere meningen, andere culturen etc. Vrijheid van jezelf mag niet de vrijheid van anderen beperken.

Mensen zijn niet gelijk. Wel gelijkwaardig. Iedereen heeft recht op ontplooiing. Iedereen heeft recht op vrijheid in geestelijk, staatkundig en materieel opzicht. Deze rechten zijn ongeacht geestelijke overtuiging, huidskleur, nationaliteit, seksuele geaardheid, geslacht of maatschappelijke positie. Discriminatie is uit den boze.

De fractie van de VVD Zevenaar zal zich in blijven zetten voor meer woningen voor onze inwoners, het verbeteren van de lokale (Liemerse) economie en veilige en goede infrastructuur.