WIFI IN HET CENTRUM VAN ZEVENAAR

GRATIS WIFI VOOR IEDEREEN IN CENTRUM ZEVENAAR DANKZIJ INSPANNING VVD

WIFI IN HET CENTRUM VAN ZEVENAAR

GRATIS WIFI VOOR IEDEREEN IN CENTRUM ZEVENAAR DANKZIJ INSPANNING VVD

Vanaf volgend najaar zal voor iedereen gratis WIFI beschikbaar zijn in het Centrum van Zevenaar. Mede mogelijk gemaakt door een financiering van de Europese Unie, afkomstig uit het project Wifi4EU.

Rol van VVD Zevenaar

De komst van de gratis WIFI voorziening is er mede gekomen door inspanning van VVD Zevenaar. VVD Raadslid Peter Vos heeft zich sinds 2016 ingezet voor de komst van gratis WIFI door het op de politieke agenda te blijven zetten. We hebben bij het College en verantwoordelijk wethouder diverse malen de mogelijkheid tot het aanvragen van deze subsidie kenbaar gemaakt. In Raads- en commissie vergaderingen is VVD Zevenaar blijven pleiten voor het belang van de komst van Wifi en de mogelijkheid voor het aanvragen van deze subsidie. Daarnaast is VVD Zevenaar altijd kritische vragen blijven stellen over de vordering van het aanvraagproces en hebben we diverse malen terug laten keren op de politieke agenda.

Mooi resultaat

Vos benadrukt het belang om te blijven investeren in de ontwikkeling en toegankelijk van het centrum van Zevenaar. Als VVD Zevenaar zijn we dan ook erg tevreden met dit resultaat. We vinden het van groot belang om ons in te blijven zetten voor verdere ontwikkeling van het centrum en zulke ons ook in de toekomst blijven inspannen voor dergelijke ontwikkelingen op de politieke agenda te krijgen en te laten slagen.

12.000 gemeenten, 33 Nederlandse

Zevenaar is een van de 12.000 gemeenten die zich bij de EU een subsidieverzoek hebben gedaan. Hiervan zijn inmiddels 2800 verzoeken gehonoreerd, waarvan 33 gemeenten in Nederland. Onder deze gemeenten horen onder andere Aalten, Bredevoort en Dinxperlo.

De gratis WIFI zal in het najaar van 2019 beschikbaar zijn. De zenders zullen worden aan of op gemeentelijke panden. De Gemeente Zevenaar is verantwoordelijk voor de uitvoering ervan.